Reizigers geven Syntus Overijssel een dikke 7,8!

23-3-2020
Reizigers geven Syntus Midden Overijssel een dikke 7,8. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-Klantenbarometer van CROW-KpVV, het landelijke klanttevredenheidsonderzoek voor het gehele openbaar vervoer.

Optimalisatie van de dienstregeling

Elk jaar worden wensen van onder andere reizigers, gemeenten en bedrijven geïnventariseerd en rijtijden, gebruikscijfers en verbindingen geanalyseerd. Op basis van deze informatie probeert Syntus Gelderland jaarlijks haar dienstregeling voor de reizigers te optimaliseren. Dat deze verbeteringen aansluiten op de behoefte van de reizigers is terug te zien in de reizigerstevredenheid. Zo stijgt de waardering voor de frequentie van een 6,8 naar een 7,0.

Goede informatievoorzieningen

Goed informeren. Dat is één van de kernwaarden van Syntus Overijssel. Om dit waar te maken is de afgelopen periode in informatievoorzieningen geïnvesteerd. Zo is er in 2019 een team reisinformanten gestart die de bussen continue monitoren. Bij een vertraging en/of verstoring worden reizigers zo snel mogelijk via de website, Twitter, schermen in de bus en de elektronische informatieschermen bij haltes geïnformeerd.  Wat betreft reisinformatie in het voertuig en informatie bij vertragingen of andere problemen liggen de cijfers boven het landelijk gemiddelde, mede gerealiseerd door de inzet van reisinformanten.

Trots op onze medewerkers

Dit jaar waarderen reizigers de klantvriendelijkheid van de medewerkers van de vervoerder met een 7,8. Rene Nekkers, regiomanager van Syntus Overijssel, zegt hierover: “Ik ben enorm trots op onze medewerkers. Zelfs in deze tijd van coronacrisis staan zij klaar om alle reizigers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer veilig en comfortabel naar hun bestemming te vervoeren. Ze houden Nederland mobiel en stellen hun reizigers voorop. Ik wil dan ook iedereen die zich voor en achter de schermen inzet voor onze reizigers enorm bedanken voor hun toewijding.”